23 oktober 2008

Pizzabloggen II

Har ju skrivit tidigare om mina tankar på att kombinera en pizzeria, bloggen och en bank för att slå tre flugor i en smäll - sälja pizza, besökare på bloggen och säkra pengarna.
Ja nu verkar det som att det inte alls går att sätta in pengar på bloggen. Jag hittar inga som helst funktioner för det i blogginställningarna eller någon annanstans, och supporten svarar inte ens. Så jag släpper det just nu.

Jag koncentrerar mig istället på kombinationen pizzeria/blogg.

Jag har sökt en lokal ett tag. Jag måste ju ha någonstans att vara då jag bakar pizzorna. Men gissa vad en bra pizzagn kostar egentligen? Inte mindre än 25 000 kronor! Om man räknar på en förtjänst på fem kronor på varje pizza så måste jag sälja 5000 pizzor för att tjäna in bara ugnen! Och hur skall jag kunna baka pizzor utan att ha en ugn? Moment 22 rakt av!

Och så har jag som sagt kollat lite på tänkbara lokaler. Det handlar också om pengar som man inte bara snyter ur näsan hursomhelst. Det handlar alltså om flera tusen kronor PER MÅNAD. Nu snackar vi alltså om tusentals pizzor per månad!

Nej, jag får återkomma i det här vid ett senare tillfälle, jag känner att jag blir lite upprörd. En bra idé får alltid gå i motvind heter det ju. Men skam den som ger sig heter det ju också! HAHAHA!

Inga kommentarer: